fbpx
Volver al listado

A lamp is not the only sign off glass-Kelsey Shwetz

CASA EQUIS

A Lamp is Not the Only Sign of Glass

This exhibition explores the intensely conflicting desire to be at home in seemingly uninhabitable spaces, the limits of adaptation, and the implications of feeling comfortable in toxic conditions. These paintings are comments on our environmental state and glimpses of a post-anthropocene world. The atmosphere in the world of these paintings has been made uninhabitable by and for humans; only vegetal life and geological forms adapt and flourish in the torrid air. This is a not so distant future, an alternative planet, or a computer simulation, where a new narrative is dawning and often the only figure in the landscape is the viewer. In order to simulate an artificial nature, the artist sources reference material from constructed environments such as conservatories, botanical gardens, and scientific dioramas, as opposed to working from the “natural nature” found in parks, forests, or the wilderness. By working from photographs and sketches of constructed spaces versus completely natural environments, these paintings become alternative landscapes, where the space and foliage is familiar yet estranged, recognizable, but not quite right. The paintings take on a theatrical cast; they hold the charge of a transgression that has just occurred, or set the stage for an event or action that is about to take place.

Una lámpara no es el único signo de vidrio

Esta exposición explora el deseo intensamente conflictivo de estar en casa en espacios aparentemente inhabitables, los límites de la adaptación y las implicaciones de sentirse cómodo en condiciones tóxicas. Estas pinturas son comentarios sobre nuestro estado ambiental y vislumbres de un mundo post-antropoceno. La atmósfera en el mundo de estas pinturas se ha vuelto inhabitable por y para los humanos; sólo la vida vegetal y las formas geológicas se adaptan y florecen en el aire tórrido. Este es un futuro no muy lejano, un planeta alternativo o una simulación por computadora, donde una nueva narrativa está amaneciendo y, a menudo, la única figura en el paisaje es el espectador. Para simular una naturaleza artificial, el artista obtiene material de referencia de entornos construidos como invernaderos, jardines botánicos y dioramas científicos, en lugar de trabajar con la “naturaleza natural” que se encuentra en parques, bosques o la naturaleza. Al trabajar a partir de fotografías y bocetos de espacios construidos frente a entornos completamente naturales, estas pinturas se convierten en paisajes alternativos, donde el espacio y el follaje son familiares, pero alejados, reconocibles y no del todo correctos. Las pinturas adquieren un elenco teatral; tienen la carga de una transgresión que acaba de ocurrir, preparan el escenario para un evento o acción que está a punto de suceder.

 

Artist Bio:

Kelsey Shwetz is a Canadian born painter who lives and works in New York. She is currently an MFA Visual Arts candidate (2022) at Columbia University and has been a visiting artist at UCLA, Pratt Institute, and Laguardia Community College. Shwetz has exhibited in New York, Montreal, Germany, and Slovakia. She was awarded fellowships at the Vermont Studio Center, Columbia University, and CanSerrat Residency in Barcelona and grants from Canada Council for the Arts, The Elizabeth Greenshields Foundation, and the Mayer Foundation. Her most recent solo exhibition was at Brethren Gallery in New York in 2018.

Kelsey Shwetz es una pintora canadiense que vive y trabaja en Nueva York. Actualmente es candidata a MFA Visual Arts (2022) en la Universidad de Columbia y ha sido artista invitada en UCLA, Pratt Institute y Laguardia Community College. Shwetz ha expuesto en Nueva York, Montreal, Alemania y Eslovaquia. Recibió becas en el Vermont Studio Center, Columbia University y CanSerrat Residency en Barcelona y becas del Canada Council for the Arts, la Fundación Elizabeth Greenshields y la Fundación Mayer. Su exposición individual más reciente fue en Brethren Gallery en Nueva York en 2018.

Casa Equis: ig: @casaequis fb: @casaequis  www.casaequis.com

Contacto

Si eres artista y te gustaría ser parte de Casa Equis, envíanos tu portafolio a:

Si necesitas asesoría con tu compra o quieres comenzar una colección escríbenos a:

Abrir chat